Fiat

Výrobce: Fiat s.a., Corso G. Agnelli 200, Torino, Itálie

Fiat 501

Fiat 501

Fiat 501 - faeton
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem 23.8.2014

Tento vůz poháněl řadový čtyřválcový motor s rozvodem SV o objemu 1460 ccm (65 x 110 mm) a výkonu 23 koní (17 kW) při 2200 ot/min. Vůz měl čtyřstupňovou převodovku, mnotnost 915 kg a dosahoval maximální rychlost 75 km/h. Vyráběl se v letech 1919-1926.

Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem 23.8.2014



Fiat 509

Fiat 509

Fiat 509 - kabriolet
Foto VLP - Setkání veteránů a hasičské techniky, Holešov 10.7.2010

Tento vůz poháněl řadový čtyřválcový motor s rozvodem OHV o objemu 995 ccm (65 x 75 mm) a výkonu 22 koní (16 kW) při 3400 ot/min. Vůz měl čtyřstupňovou převodovku, mnotnost 785 kg a dosahoval maximální rychlost 90 km/h. Vyráběl se v letech 1925-1929.
Vyobrazený vůz je z roku 1925.

Foto VLP - Setkání veteránů a hasičské techniky, Holešov 10.7.2010

Foto VLP - Setkání veteránů a hasičské techniky, Holešov 10.7.2010

Fiat 509 - spider z roku 1925
Foto VLP - Veteránem nejen Kroměřížskem, Kroměříž 1.8.2017

Foto VLP - Veteránem nejen Kroměřížskem, Kroměříž 1.8.2017



Fiat 514

Fiat 514

Fiat 514
Foto VLP - Ecce Homo Historic, Šternberk 11.9.2004

Výroba tohoto praktického automobilu započala v roce 1929. Poháněl jej jednoduchý řadový čtyřválcový motor s rozvodem SV o objemu 1438 ccm (67 x 102 mm) a výkonu 28 koní (21 kW) při 3400 ot/min. Vůz měl čtyřstupňovou převodovku, mechanické brzdy (ruční i nožní působily na všechna čtyři kola), mnotnost činila 1000 kg a dosahoval maximální rychlost 80 km/h při spotřebě 12 l/100 km. Vyráběl se do roku 1932.




Fiat 500 Topolino

Fiat 500 Topolino

Fiat 500 Topolino
Foto VLP - Šumperk 20.8.2011

Dvoudveřový dvoumístný vůz s motor vpředu a pohonem zadních kol. Poháněl jej řadový čtyřválec s rozvodem SV o objemu 569 ccm (52 x 67 mm) a výkonu 13 koní (9,5 kW) při 4000 ot/min. Komprese 6,0, čtyřstupňová převodovka, hmotnost 500 kg, maximální rychlost 85 km/h. Tento model se vyráběl od roku 1936 s motorem SV a od roku 1948 s rozvodem OHV (Fiat 500 B). Výkon vzrostl na 16 koní. V letech 1949 až 1955 se vyráběla verze 500 C s modernizovanou karosérií.

Fiat 500 Topolino - roadster
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 31.8.2002

Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 31.8.2002



Fiat 508 Balilla

Fiat 508 Balilla

Fiat Balilla
Foto VLP - Závod Brno - Soběšice 26.9.2009

Tento vůz poháněl řadový čtyřválcový motor s rozvodem SV o objemu 995 ccm (65 x 75 mm) a výkonu 20 koní (15 kW) při 3400 ot/min. Kompresní poměr 5,8 : 1, karburátor Zenith, třístupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 870 kg, maximální rychlost 80 km/h, bubnové brzdy na všech kolech.
Fiat Balilla se vyráběl v letech 1931 až 1933.




Fiat 1100 Magda

Fiat 1100 Magda

Fiat 1100 Magda
Foto VLP - Oldtimer Festival, Slavkov 26.6.2004

Třídveřovou dvoumístnou dodávku poháněl řadový čtyřválec s rozvodem OHV o objemu 1089 ccm (68 mm x 75 mm) a výkonu 32 koní (24 kW) při 4400 ot/min, komprese 6,0 : 1, čtyřstupňová převodovka, maximální rychlost 105 km/h. Fiat 1100 se vyráběl v letech 1936 až 1948.