Lagonda

Výrobce: Lagonda Motor Company, Velká Británie (1906-1964)

Lagonda 2 litre

Lagonda 2 litre

Lagonda 2 litre Speed Model
Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 14.5.2011

Typ 14/60 se začal vyrábět v roce 1925. Poháněl jej dvoulitrový čtyřválec DOHC a vozy s karoseriemi tourer a saloon s ním jezdily skoro stovkou. O dva roky později představila Lagonda výkonnější verzi Speed s rychlostí 125 km/h. V roce 1931 se objevila první přeplňovaná verze. Vyobrazený vůz poháněl přeplňovaný řadový čtyřválec s rozvodem OHV o objemu 1954 ccm (72 x 120 mm) o výkonu 60 koní (45 kW) při 3500 ot/min, komprese 7,25 : 1, dvojité karburátory, čtyřstupňová převodovka, maxinální rychlost 130 km/h.

Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 14.5.2011



Lagonda 4,5 litre

Lagonda 4,5 litre

Lagonda 4,5 litre T2
Foto VLP - Závěr sezóny SKAM, Olomouc 1.10.2011

Tento sportovní vůz poháněl šestiválcový motor M45 o objemu 4467 ccm (4453) (88,5 x 120,6) komprese 6,7 : 1

Motor Lagonda
Foto VLP - Závěr sezóny SKAM, Olomouc 1.10.2011

Šestiválcový motor Lagonda M45 od firmy Meadows o objemu 4467, někdy uváděn objem 4453 ccm, záleželo na kompresním poměru daného motoru. Ten byl 6,7 : 1 až 7,0 : 1, u závodních vozů až 8,5 : 1




Lagonda V12

Lagonda V12

Lagonda V12 Saloon
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 23.8.2008

Tento automobil z roku 1938 poháněl vidlicový dvanáctiválec s rozvodem OHC o objemu 4479 ccm (75 x 84,5 mm) a výkonu 180 koní (132 kW) při 5500 ot/min. Komprese motoru 7 : 1, dva kardurátory SU, čtyřstupňová převodovka, maximální rychlost byla 170 km/h.
V letech 1938 - 1940 se vyrobilo 189 vozů tohoto typu.

Motor Lagonda V12
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 23.8.2008

Tento vidlicový 12-ti válcový motor zkonstruoval Walter Owen Bentley v roce 1937.