Praga
Výrobce: Českomoravská - Kolben, automobilní oddělení Praga, Praha
Praga Piccolo 1. - 3. serie (1924 - 1925)
Pohonnou jednotkou pro tento malý osobní automobil z roku 1924 byl zvolen čtyřdobý kapalinou chlazený čtyřválec s rozvodem SV
o objemu 707 ccm (50 x 90 mm) a výkonu 10 koní. Třístupňová převodovka byla v bloku s motorem, spojka suchá jednolamelová,
vůz neměl diferenciál. Ruční brzda působila na levý, nožní na pravý brzdový buben, přičemž každá brzdila celou nápravu.
Hmotnost vozu byla 640 kg, nejvyšší rychlost 65 km/h a spotřeba 6 - 7 l/100 km.
Motory do prvních Piccol už měly hliníkovou hlavu, kliková hřídel byla uložena jen ve dvou ložiscích.
Piccoly s motorem o objemu 707 ccm se vyráběly až do roku 1926 a to v 1. až 3. sérii.
Praga Piccolo 4. - 6. série (1926)
Čtyřmístný featon z roku 1926 poháněl čtyřválcový motor s rozvodem SV o objemu 824 ccm (54 x 90 mm) a výkonu 12,5 koní (9,5 kW) při 2800 ot/min. Třístupňová převodovka P2, hmotnost vozu 650 kg, maximální rychlost až 70 km/hod. Spotřeba se pohybovala kolem 7,5 l/100 km. Oproti předchozímu typu měl automobil brzdové bubny na nábojích obou zadních kol.
Čtyřmístný kabriolet bez dveří s motore vpředu a pohonem zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem
SV o objemu 856 ccm (55 x 90 mm) a výkonu 13 koní (9,5 kW) při 2800 ot/min, mechanická třístupňová převodovka, hmotnost 690 kg,
maximální rychlost 75 km/h.
Pozn.: V letech 1927 až 1928 se vyráběla sedmá série modelu Piccolo. Ta dostala větší motor a rozvor byl prodloužen o 10 cm (na 2500 mm).
Praga Piccolo 8. - 20 série (1928 - 1932)
V letech 1928 - 1932 se vyráběly Pragovky 8. - 20 série v pětiset kusových sériích. Poháněly je motory o objemu 996 ccm (60 x 88 mm) a výkonu 18 koní (13,5 kW) při 3100 ot/min. Do vozu byla montována převodovka P3 a od 17. série měly Piccoly diferenciál již standardně. Mechanické brzdy působily na všechna kola, hmotnost vozu byla 930 kg. Maximální rychlost 80 km, spotřeba kolem 9 l/100 km. Dvacátá série měla zvýšený výkon motoru na 22 koní (16 kW) při 3200 ot/min a při použití nové převodovky P5 dosahovaly vozy 85 km/h.
Praga Piccolo 21. a 22. série (1932 - 1933)
Tuto Piccolu z roku 1932 poháněl řadový čtyřválec s rozvodem SV o objemu 1447 ccm (70 x 94 mm) a výkonu 30 koní (22 kW) při
3200 ot/min. Třístupňová převodovka, hmotnost 1050 kg, maximální rychlost 90 km/h a spotřeba 11 l/100 km.
Model Piccolo 21 byl vyráběn v letech 1932 až 1934 a proti předchozím modelům měl širší prostornější karosérii a větší motor.
Praga v prospektech uváděla, že se vůz pružností, pohodlím a snadností obsluhy vyrovná americkým vozům, proto byl tento model
lidově nazáván "americká Pikola". V roce 1934 jej nahradil typ Super Piccolo.
Tyto karosérie byly zhotovovány dle licence berlínské karosárny Alexis Kellner. Jedná se o systém stahování střechy pomocí popruhu.
Praga Piccolo série 201 a 202 (1932 - 1933)
Vozy Praga Piccolo série 201 a 202 poháněly motory o objemu 996 ccm (60 x 88 mm) a výkonu 22 koní (16 kW) při 3200 ot/min.
Pro snížení hmotnosti byl blok motoru rozdělen na litinový blok válců a klikovou skříň z elektronu. Sací trakt byl
upraven a osazen moderním karburátorem Zenith 26 TH s automatickým sytičem, ovládaným bimetalickým článkem ve výfukovém
potrubí. U části vozů 22. série byla poprvé v ČSR zavedena synchronizace druhého a třetího stupně.
Pro odlišení od "amerických Pikol" byly provedeny změny i ve značení výrobních sérií.
Praga Piccolo série P 306 a P 307 (1934)
Tento vůz Praga Piccolo z roku 1934 poháněl řadový čtyřválec s rozvodem SV o objemu 1447 ccm (70 x 94 mm) a výkonu 30 koní (22 kW) při 3200 ot/min. Třístupňová převodovka, hmotnost 1030 kg, maximální rychlost 90 až 100 km/h.
Praga Piccolo série P 31 až P 36 (1937 - 1941)
V roce 1938 byla zahájena sériová výroba typu Piccolo P31. Poháněl jej nově vyvinutý motor s rozvodem SV o objemu 1128 ccm (65 x 85 mm) a výkonu 28 koní (21 kW) při 3000 ot/min. Hmotnost vozu byla 950 kg, maximální rychlost 100 km/h.