Renault

Výrobce: Renault, Francie

Renault NC

Renault NC
Foto VLP - Řemena a loukotě, Rymice 10.9.2016

Tento model se začal vyrábět v roce 1903. Poháněl jej řadový dvouválec s atmosferickým sacím ventilem o objemu 1884 ccm a výkonu 10 koní (7,5 kW). Třístupňová převodovka, maximální rychlost 50 km/h.
Do roku 1903 používal Renault motory De Dion-Bouton, od tohoto roku pak motory vlastní konstrukce.

Foto VLP - Řemena a loukotě, Rymice 10.9.2016



Renault VI

Renault VI
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 23.8.2008

Dvoumístný roadster vyroben v roce 1905. Motor byl čtyřválcový s rozvodem SV o objemu 4396 ccm (100 x 140 mm) a výkovu 40 koní (29 kW) při 1600 ot/min. S třístupňovou převodovkou dosahoval rychlost až 130 km/h. Tento model se vyráběl v letech 1905 až 1913.

Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 23.8.2008



Renault EK

Renault EK
Foto VLP - Hanácké okruh, Čekyně 23.5.2008

Automobil z roku 1914. Poháněl jej dvouválcový motor s rozvodem SV o objemu 1206 ccm (80 x 120 mm) a výkovu 9 koní (7 kW) při 1800 ot/min, třístupňová převodovka. Při hmotnosti 650 kg dosahoval rychlosti 30 km/h.

Foto VLP - Hanácké okruh, Olomoucě 19.7.2014



Renault IM

Renault IM
Foto VLP - Hanácké okruh, Olomoucě 21.7.2012

Tento model z roku 1919 poháněl řadový čtyřválcový motor o objemu 2120 ccm (75 x 120 mm) a výkonu 35 koní (26 kW), pohotovostní hmotnost 670 kg, maximální rychlost 50 km/h.
Vyráběl se jako faeton, limuzína a landaulet.

Foto VLP - Hanácké okruh, Olomoucě 21.7.2012



Renault Monasix

Renault Monasix

Model Monasix byl představen v roce 1927. Byl vybaven šestiválcovým motorem o objemu 1474 ccm (58 x 93 mm) a výkonu 27 koní (20 kW). Pro slabý motor se však příliš neujal, proto byl následujícího roku vybaven silnějším čtyřválcem.




Renault Monaquatre

Renault Monaquatre

Renault typ Monaquatre byl malý rodinný vůz. Vyráběl se v letech 1931 - 1936 a nahradil nepříliš úspěšný typ Monasix. Poháněl jej čtyřválcový motor s objemem 1299 ccm a výkonem 25 koní (18 kW) u sedmé série, motor s objemem 1462 ccm a výkonem 30 koní (22 kW) u 8 série a nakonec u 9. série motor s objemem 2120 ccm (75 x 100 mm) a výkonem 35 koní (26 kW). Všechny série měly třístupňovou převodovku, hmotnost 900 - 950 kg, maximální rychlost je uváděna 85 km/h.




Renault Vivaquatre

Renault Vivaquatre saloon

Tento model z roku 1932 poháněl čtyřválcový motor s rozvodem SV o objemu 2120 ccm (75 x 120 mm) a výkonu 35 koní (26 kW) při 3500 ot/min, třístupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 1650 kg, maximální rychlost 100 km/h.
V roce 1936 dostal automobil výkonnější motor o objemu 2382 ccm (85 x 105 mm) a výkonu 56 koní (41 kW). Maximální rychlost se zvýšila na 110 km/h.




Renault Celtaquatre

Renault Celtaquatre z roku 1935
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 23.8.2008

Tento čtyřmístný vůz poháněl řadový čtyřválcový motor s rozvodem SV o objemu 1462 ccm (70 x 95 mm) a výkonu 35 koní (25 kW) při 3500 ot/min. Kompresní poměr 5,5, karburátor Solex, třístupňová převodovka, hmotnost 1150 kg, maximální rychlost 100 km/h, spotřeba 8,5 l/100 km.
Vůz se v několika úpravách vyráběl v letech 1933 - 1938. Poté ho nahradil typ Juvaquatre.
Postupně modernizované série nesly označení ZR1 (1933), ZR2 (1934), ADC1 (1935, nová karosérie), ADC2 (1936) a ADC3 (1937).

Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 23.8.2008



Renault Novaquatre

Renault Novaquatre Sedan
Foto VLP - Veterán piknik, Ruda nad Moravou 18.6.2011

Model Novaquatre byl vyráběn v letech 1938 - 1939, do vypuknutí 2. světové války. Poháněl jej řadový zážehový čtyřválec o objemu 2383 ccm (85 x 105 mm) a výkonu 48 koní (35 kW) při 3000 ot/min. Karburátor Stromberg, třístupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 1100 kg, maximální ryclost 110 km/h, spotřeba 10 l/100 km.