Rolls-Royce

Výrobce: Rolls-Royce, Velká Británie

Rolls-Royce 20/25

Rolls-Royce 20/25
Foto VLP - Závod Brno - Soběšice, Kociánka 26.9.2009

Tento typ byl vyráběn od roku 1926 a poháněl jej řadový šestiválcový motor OHV o objemu 3669 ccm (82,6x114,3 mm) a výkonu 75 koní (55 kW). Měl čtyřstupňovou převodovku a při hmotnosti 2060 kg dosahoval rychlosti 122 km/h.




Rolls-Royce 25/30

Rolls-Royce 25/30 Limousine
Foto VLP - Z lázní do lázní, Skalka 16.8.2009

Tento typ se vyráběl v letech 1936-1938 jako následník předcházejícího modelu a celkem jich bylo zhotoveno 1200 ks. Osazen byl šestiválcovým motorem OHV o objemu 4257 ccm (88,9 x 114,3 mm) a výkonu 85 koní (63 kW) při 3750 ot/min. Kompresní poměr 6,0 : 1, karburátor Stromberg, čtyřstupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 1950 kg, maximální rychlosti 130 km/h.




Rolls-Royce Phantom I.

Rolls-Royce Phantom I. Landaulet
Foto VLP - Setkání veteránů a hasičské techniky, Holešov 9.7.2011

Tento čtyřdvéřový pětimístný reprezentační vůz - landaulet z roku 1928 byl osazen řadovým šestiválcovým motorem s rozvodem OHV o objemu 7668 ccm (108 x 139,7 mm) a výkonu 95 koní (70 kW) při 2750 ot/min, karburátor Rolls-Royce, čtyřstupňová převodovka, hmotnost vozu kolem 2200 kg, maximální rychlost 130 km/h.
Rolls-Royce New Phantom, později označovaný Phantom I, byl vyráběn od roku 1925, kdy nahradil předchozí model Silver Ghost. Výroba pokračovala do roku 1929, celkem bylo postaveno více než 2200 vozů.

Foto VLP - Setkání veteránů a hasičské techniky, Holešov 9.7.2011

Foto VLP - Setkání veteránů a hasičské techniky, Holešov 9.7.2011

Foto VLP - Setkání veteránů a hasičské techniky, Holešov 9.7.2011

Foto VLP - Setkání veteránů a hasičské techniky, Holešov 9.7.2011

Rolls-Royce Phantom I. Cabriolet
Foto VLP - Hanácké okruh, Olomouc 22.7.2016