Škoda
Výrobce: Akciová společnost, dříve Škodovy závody, automobilka v Mladé Boleslavi
Škoda 430
Vůz Škoda 430 byl poprvé předveden na pražském podzimním autosalónu v roce 1929. Zprvu se vyráběl jako otevřený faeton, později jako sedan nebo tudor pro čtyři až pět osob. Poháněl jej čtyřválcový řadový kapalinou chlazený motor s rozvodem SV o objemu 1661 ccm (72 x 102 mm) a výkonu 30 koní (22 kW). Měl třístupňovou převodovku a pohon zadních kol. Brzdy byly mechanické na všechna kola. Při hmotnosti 1220 kg byla nejvyšší rychlost 85 km/h a spotřeba 9 až 11 litrů paliva na 100 km.
V roce 1930 byla zahájena výroba typu 430D, který měl oproti typu 430 větší rozvor a silnější motor o objemu 1802 ccm (75 x 102 mm) a výkonu 30 koní (22 kW) při 2600 ot/min. Kompresní poměr 5,5, karburátor Zenith, čtyřstupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 1200 kg, maximální rychlost 90 km/h. Blok válců byl odlit vcelku s klikovou skříní z chromniklové šedé litiny, poprvé bylo použito akumulátorové zapalování a hliníkové písty. Tento typ byl s oblibou používán jako autodrožka - viz foto.