Tatra
Výrobce: Tatra, akc. spol., Kopřivnice
Tatra 57
V roce 1931 vyrobila kopřivnická Tatrovka malý automobil s označením Tatra 57, který v krátké době nabyl velkého
úspěchu. Lidově byl nazýván Hadimrška. Vůz poháněl plochý vzduchem chlazený čtyřválecový motor s rozvodem OHV o
objemu 1155 ccm (70 x 75 mm) a výkonu 18 koní (13 kW) při 3000 ot/min. Kompresní poměr 4,9 : 1, karburátor Zenith.
Převod hnací síly obstarávala jednokotoučová suchá spojka a čtyřstupňová převodovka se zpětným chodem. Mechanická
brzda působila na všechna čtyři kola. Vůz dosahoval nejvyšší rychlosti 85 km/h při spotřebě 8 - 10 l/100 km
a vlastní hmotnosti 780 kg.
Vůz se vyráběl až do roku 1935, kdy byl modernizován a označen jako typ 57A.
Tatra 57A
Tatra 57A vznikla modernizací Tatry 57 koncem roku 1935 a vyráběla se čtyři roky. Podvozek zůstal téměř beze změny, došlo jen k některým karosářským úpravám a při stejném objemu dosahoval motor většího výkonu - 20 koní. Vůz dosahoval nejvyšší rychlosti 90 km/h při spotřebě 10 litrů paliva na 100 km. Tatra 57A se dodávala kromě standardního provedení se čtyřmi sedadly i jako dvousedadlový roadster.
Tatra 57B
V roce 1938 se padesátsedmička opět modernizovala. Karosérie dostala novou masku, motor měl větší objem - 1256 ccm
(73 x 75 mm) a výkon se zvýšil na 25 koní (19 kW) při 3500 ot/min. Komprese 5,6, karburátor Zenith, čtyřstupňová
převodovka, brzdy bubnové na všech kolech, pohotovostní hmotnost 930 kg, maximální rychlost 90 km/h.
Typ 57B se vyráběl v letech 1938 až 1949. Řízení již bylo levostranné.