Bugatti

Výrobce: Ettore Bugatti automobiles, Molsheim, Francie (1909)

Bugatti 40

Bugatti 40

Bugatti 40GS
Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 14.5.2011

Dvoudveřový dvoumístný roadster byl poháněn čtyřválcovým motorem s rozvodem OHC o objemu 1495 ccm (69 x 100 mm) a výkonu 50 koní (37 kW) při 4300 ot/min. S řtyřstupňovou převodovkou a hmotností 850 kg dosahoval maximální rychlost 120 km/h.
Typ 40 byl nejlevnější vůz značky Bugatti. Vyráběl se v letech 1926 až 1930 a montoval se do něj upravený motor ze závodního vozu Bugatti 37, převodovka a brzdy z typu 38. Celkem se vyrobilo 745 vozů.



Bugatti 43

Bugatti 43

Bugatti 43
Foto VLP - Závody do vrchu Brno - Soběšice 28.9.2019

Tento sportovní roadster poháněl osmiválcový motor s rozvodem OHC o objemu 2261 ccm (60 x 100 mm) a výkonu 125 koní (92 kW) při 5000 ot/min. Tři ventily na válec, karburátor Zenith, čtyřstupňová převodovka, přeplňování mechanicky poháněným kompresorem Roots. Maximální rychlost 180 km/h.
V letech 1927 až 1931 se vyrobilo 160 vozů tohoto typu.



Bugatti 44

Bugatti 44

Bugatti 44
Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 14.5.2011

Tento sportovní roadster poháněl osmiválcový motor s rozvodem OHC o objemu 2990 ccm (69 x 100 mm) a výkonu 80 koní (59 kW) při 4000 ot/min. S čtyřstupňovou převodovkou, karburátorem Schebler a hmotností kolem 1000 kg dosahoval maximální rychlost 140 km/h.
Typ 44 se vyráběl v letech 1927 až 1931. Celkem se vyrobilo 1100 vozů tohoto typu.

Bugatti 44

Pětimístný sedan Bugatti 44
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem - Uherské Hradiště 24.8.2024


Bugatti 46

Bugatti 46

Bugatti 46
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem - Uherské Hradiště 20.8.2022

Tento typ vozu se vyráběl v letech 1929-1933 a byl poháněn řadovým osmiválcovým motorem s rozvodem OHC o objemu 5356 ccm (81 x 130 mm) a výkonu 140 koní (103 kW) při 3500 ot/min. Tři ventily na válec, karburátor Smith-Barriquand, bez přeplňování. Pohotovostní hmotnost 1250 kg, maximální rychlost 145 km/h.

Bugatti 49

Bugatti 49

Bugatti 49
Foto VLP - Závody do vrchu Brno - Soběšice 26.9.2009

Tento automobil se vyráběl v letech 1930-1934 a byl poháněn řadovým osmiválcovým motorem s rozvodem OHC o objemu 3256 ccm (72 x 100 mm) a výkonu 110 koní (81 kW) při 4000 ot/min. Se čtyřstupňovou převodovkou dosahoval rychlost 145 km/h.

Foto VLP - Závody do vrchu Brno - Soběšice 26.9.2009


Bugatti 57

Bugatti 57

Bugatti 57 Coupe s karosérií Ventoux
Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 13.5.2017

Dvoudveřové čtyřmístné kupé z roku 1934 poháněl řadový osmiválcový motor s rozvodem DOHC o objemu 3256 ccm (72 x 100 mm) a výkonu 135 koní (99 kW) při 4800 ot/min, komprese 6,2 : 1, karburátor Zenith, mechanická čtyřstupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 1500 kg, maximální rychlost 160 km/h, bubnové brzdy na všech kolech.
Model 57 navrhl syn Ettore Bugattiho Jean Bugatti a vyráběli ho ve třech sériích v letech 1934 až 1939.

Bugatti 57 Sedan s karosérií Graber
Foto VLP - Veteránem nejen Kroměřížskem, Kroměříž 1.8.2009