Bugatti
Výrobce: Ettore Bugatti automobiles, Molsheim, Francie (1909)
Bugatti 40
Bugatti 40GS Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 14.5.2011
Dvoudveřový dvoumístný roadster byl poháněn čtyřválcovým motorem s rozvodem OHC o objemu 1495 ccm (69 x 100 mm) a výkonu
50 koní (37 kW) při 4300 ot/min. S řtyřstupňovou převodovkou a hmotností 850 kg dosahoval maximální rychlost 120 km/h.
Typ 40 byl nejlevnější vůz značky Bugatti. Vyráběl se v letech 1926 až 1930 a montoval se do něj upravený motor ze závodního
vozu Bugatti 37, převodovka a brzdy z typu 38. Celkem se vyrobilo 745 vozů.
Bugatti 43
Bugatti 43 Foto VLP - Závody do vrchu Brno - Soběšice 28.9.2019
Tento sportovní roadster poháněl osmiválcový motor s rozvodem OHC o objemu 2261 ccm (60 x 100 mm) a výkonu 125 koní (92 kW)
při 5000 ot/min. Tři ventily na válec, karburátor Zenith, čtyřstupňová převodovka, přeplňování mechanicky poháněným kompresorem
Roots. Maximální rychlost 180 km/h.
V letech 1927 až 1931 se vyrobilo 160 vozů tohoto typu.
Bugatti 44
Bugatti 44 Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 14.5.2011
Tento sportovní roadster poháněl osmiválcový motor s rozvodem OHC o objemu 2990 ccm (69 x 100 mm) a výkonu 80 koní (59 kW)
při 4000 ot/min. S čtyřstupňovou převodovkou, karburátorem Schebler a hmotností kolem 1000 kg dosahoval maximální rychlost
140 km/h.
Typ 44 se vyráběl v letech 1927 až 1931. Celkem se vyrobilo 1100 vozů tohoto typu.
Pětimístný sedan Bugatti 44 Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem - Uherské Hradiště 24.8.2024
Bugatti 46
Bugatti 46 Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem - Uherské Hradiště 20.8.2022
Tento typ vozu se vyráběl v letech 1929-1933 a byl poháněn řadovým osmiválcovým motorem s rozvodem OHC o objemu
5356 ccm (81 x 130 mm) a výkonu 140 koní (103 kW) při 3500 ot/min. Tři ventily na válec, karburátor Smith-Barriquand, bez
přeplňování. Pohotovostní hmotnost 1250 kg, maximální rychlost 145 km/h.
Bugatti 49
Bugatti 49 Foto VLP - Závody do vrchu Brno - Soběšice 26.9.2009
Tento automobil se vyráběl v letech 1930-1934 a byl poháněn řadovým osmiválcovým motorem s rozvodem OHC o objemu
3256 ccm (72 x 100 mm) a výkonu 110 koní (81 kW) při 4000 ot/min. Se čtyřstupňovou převodovkou dosahoval rychlost 145 km/h.
Foto VLP - Závody do vrchu Brno - Soběšice 26.9.2009
Bugatti 57
Bugatti 57 Coupe s karosérií
Ventoux
Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 13.5.2017
Dvoudveřové čtyřmístné kupé z roku 1934 poháněl řadový osmiválcový motor s rozvodem DOHC o objemu 3256 ccm
(72 x 100 mm) a výkonu 135 koní (99 kW) při 4800 ot/min, komprese 6,2 : 1, karburátor Zenith, mechanická čtyřstupňová
převodovka, pohotovostní hmotnost 1500 kg, maximální rychlost 160 km/h, bubnové brzdy na všech kolech.
Model 57 navrhl syn Ettore Bugattiho Jean Bugatti a vyráběli ho ve třech sériích v letech 1934 až 1939.
Bugatti 57 Sedan s karosérií
Graber
Foto VLP - Veteránem nejen Kroměřížskem, Kroměříž 1.8.2009
|