Buick

Výrobce: The Buick Motor Car Co., Flint, Michigan USA (od roku 1903)

Buick model 10

1910 Buick model 10
Foto VLP - Jízda zručnosti, Přerov 25.4.2010

Dvoumístný roadster z roku 1910 poháněl čtyřválcový motor s rozvodem OHV o objemu 2713 ccm (95,25 x 95,25 mm) a výkonu 23 koní (17 kW) při 1200 ot/min, karburátor Schebler, převodovka byla dvoustupňová planetová s nožním řazením, hmotnost vozu 785 kg, maximální rychlost 65 km/h. Vůz byl vybaven diferenciálem.
Model 10 se vyráběl v letech 1908 - 1910, celkem se postavilo 23 000 kusů.

 
Foto VLP - Jízda zručnosti, Přerov 25.4.2010

 
Foto VLP - Jízda zručnosti, Přerov 25.4.2010


Buick model 30

1912 Buick model 30 speedster
Foto VLP - Loukotě a řemeny, Rymice 10.9.2016

Dvoudvéřový dvoumístný roadster z roku 1912 poháněl čtyřválcový motor s rozvodem OHV o objemu 3293 ccm (101,6 x 101,6 mm) a výkonu 40 koní (29 kW), karburátor Schebler, převodovka byla třístupňová, pohotovostní hmotnost 890 kg, brzdy pouze na zadních kolech.

 
Foto VLP - Loukotě a řemeny, Rymice 10.9.2016


Buick D-45

1916 Buick D-45 Touring
Foto VLP - Ecce Homo Historic, Šternberk 11.9.2004

Tento otevřený vůz - faeton (touring) z roku 1916 byl vybaven šestiválcovým motorem o objemu 3465 ccm (82,5 x 108,0 mm) a výkonu 45 koní (33 kW) při 2000 ot/min. Karburátor Marvel, třístupňová převodovka, mechanické bubnové brzdy pouze na zadní kola, pohotovostní hmotnost 1300 kg, maximální rychlost 80 km/hod.



Buick D-35 Series

1916 Buick D-35 Touring
Foto VLP - Veteránem nejen Kroměřížskem, Kroměříž 5.8.2017

Tento pětimístný čtyřdvéřový otevřoný vůz z roku 1916 byl levnější variantou předchozího modelu D-45. Místo šestiválcového motoru byl osazen čtyřválcem s rozvodem OHV o objemu 2784 ccm (85,7 x 120,7 mm) a výkonu 35 koní (26 kW). Karburátor Marvel, mechanické bubnové brzdy pouze na zadní kola, třístupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 930 kg, maximální rychlost 80 km/hod.
Model D-35 se vyráběl v letech 1916 až 1918 jako roadster, touring a sedan.

 
Foto VLP - Veteránem nejen Kroměřížskem, zastavení v Rymicích 5.8.2017


Buick Standard Series

1924 Buick Standard Series Touring
Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 9.5.2015

Tento pětimístný čtyřdvéřový otevřený vůz - faeton z roku 1924 byl vybaven čtyčválcovým motorem OHV o objemu 2784 ccm (85,7 x 120,7 mm) a výkonu 35 koní (26 kW). Bubnové brzdy se od roku 1924 montovaly již na všechna kola. Pohotovostní hmotnost vozu byla 1200 kg.
V roce 1924 nabíze Buick modely 24-33 2-dvéřové 4-místné coupé, 24-34 2-dvéřový 2-místný roadster, 24-35 4-dvéřový 5-místný touring a 24-37 4-dvéřový 5-místný sedan.
Obdobná nabídka byla i u modelu s šestiválcovým motorem.


 
Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 9.5.2015

 
Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 9.5.2015


Buick Series 40 Six

1924 Buick Series 40 Six Sedan
Foto VLP - Veteránem nejen Kroměřížskem, zastavení v Rymicích 5.8.2017

Tento pětimístný čtyřdvéřový sedan byl osazen šestiválcovým motorem o objemu 4218 ccm (87,3 x 117,5 mm) a výkonu 80 koní (60 kW) při 2800 ot/min s kompresním poměrem 4,5 : 1. Karburátor Marvel, mechanické brzdy na všechna kola, pohotovostní hmotnost 1720 kg.



1929 Buick Series 121

1929 Buick 121 model 29-46S
Foto VLP - Historic Ecce Homo, Šternberk 5.9.2020

Toto pětimístné dvoudvéřové kupé poháněl řadový šestiválcový motor s rozvodem OHV o objemu 5072 ccm (92,1 x 127,0 mm) a výkonu 91 koní (68 kW) při 2800 ot/min s kompresním poměrem 4,3 : 1. Karburátor Marvel, třístupňová převodovka, mechanické bubnové brzdy na všechna kola.



1931 Buick 60 Eight

1931 Buick 60 Eight Sport Roadster
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 27.8.2016

Tento sportovní roadster poháněl řadový osmiválcový motor o objemu 4465 ccm (77,8 x 117,5 mm) a výkonu 90 k (66 kW) při 3000 ot/min, komprese 6,4 : 1, karburátor Marvel, hmotnost vozu 1650 kg, mechanické bubnové brzdy na všech koloch.
Ze 140 tisíc vyrobených vozů Buick v roce 1931 bylo pouze tisícovka sportovních roadsterů dané série.


 
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 27.8.2016

 
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 27.8.2016


1933 Buick 50 Eight

1933 Buick 50 model 33-57
Foto VLP - Velká cena Eskymo Welzla, Zábřeh, 11.5.2019

1933 Buick 50 model 33-57 sedan 1933 byl osazen osmiválcovým motorem OHV o objemu 3773 ccm (74,6 x 108,0 mm) a výkonu 86 koní (63 kW) při 3200 ot/min, kompresní poměr 5,3 : 1, karburátor Marvel. Vůz měl třístupňovou převodovku a mechanické brzdy na všechna kola. Z 26 tisíc vyrobených vozů bylo 19 tisíc modelů 57 sedan. Další varianty tohoto vozu byly Business Coupe, Convertible Coupe, Sport Coupe a Victoria Coupe.

 
Foto VLP - Velká cena Eskymo Welzla, Zábřeh, 11.5.2019

Buick Series 40 Eight

1936 Buick 40
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 23.8.2008

Tento Buick z roku 1936 měl označení 36-46 Business Coupe a byl osazen osmiválcovým motorem OHV o objemu 3817 ccm (78,6 x 98,5 mm) a výkonu 93 koní (70 kW) při 3200 ot/min, kompresní poměr 5,6 : 1, karburátor Stromberg. Hmotnost vozu 1430 kg, třístupňová převodovka. Na 2. rychlostní stupeň dosahoval až 85 km/h.
Souběžně se vyráběly i serie 60 Century, 80 Roadmaster a 90 Limited s výkonějšími motory o objemu 5,2 litrů.

1938 Buick 40 Special
Foto VLP - Jarní jízda zručnosti, Přerov 28.4.2019

Buick Serie 40 Special z roku 1938 byl osazen osmiválcovým motorem OHV o objemu 4063 ccm (78,6 x 104,8 mm) a výkonu 107 koní (80 kW) při 3400 ot/min, kompresní poměr 6,2 : 1, karburátor Stromberg nebo Mervel. Hmotnost vozu 1600 kg, třístupňová převodovka, hydraulické bubnové brzdy.

1941 Buick 40 Special
Foto VLP - Závěr sezóny, Olomouc 7.10.2023

Buick Serie 40 Special z roku 1941 byl osazen osmiválcovým motorem OHV o objemu 4063 ccm (78,6 x 104,8 mm) a výkonu 115 koní (86 kW) při 3500 ot/min, kompresní poměr 6,5 : 1, karburátor Stromberg nebo Marvel, hmotnost vozu 1680 kg, třístupňová převodovka, hydraulické bubnové brzdy.




Buick Series 80 Eight

1938 Buick 80 Roadmaster
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 24.8.2024

Tento luxusní Buick 80 Roadmaster z roku 1938 měl označení 38-81 Touring Sedan a byl osazen osmiválcovým motorem OHV o objemu 5244 ccm (87,3 x 109,5 mm) a výkonu 141 koní (105 kW) při 3600 ot/min, kompresní poměr 6,4 : 1, karburátor Stromberg nebo Marvel. Hmotnost vozu 1950 kg, třístupňová převodovka, maximální rychlost 130 km/h.