Buick
Výrobce: The Buick Motor Car Co., Flint, Michigan USA (od roku 1903)
Buick model 10
1910 Buick model 10 Foto VLP - Jízda zručnosti, Přerov 25.4.2010
Dvoumístný roadster z roku 1910 poháněl čtyřválcový motor s rozvodem OHV o objemu 2713 ccm (95,25 x 95,25 mm) a výkonu 23 koní
(17 kW) při 1200 ot/min, karburátor Schebler, převodovka byla dvoustupňová planetová s nožním řazením, hmotnost vozu 785 kg,
maximální rychlost 65 km/h. Vůz byl vybaven diferenciálem.
Model 10 se vyráběl v letech 1908 - 1910, celkem se postavilo 23 000 kusů.
Foto VLP - Jízda zručnosti, Přerov 25.4.2010
Foto VLP - Jízda zručnosti, Přerov 25.4.2010
Buick model 30
1912 Buick model 30 speedster Foto VLP - Loukotě a řemeny, Rymice 10.9.2016
Dvoudvéřový dvoumístný roadster z roku 1912 poháněl čtyřválcový motor s rozvodem OHV o objemu 3293 ccm (101,6 x 101,6 mm)
a výkonu 40 koní (29 kW), karburátor Schebler, převodovka byla třístupňová, pohotovostní hmotnost 890 kg, brzdy pouze na
zadních kolech.
Foto VLP - Loukotě a řemeny, Rymice 10.9.2016
Buick D-45
1916 Buick D-45 Touring Foto VLP - Ecce Homo Historic, Šternberk 11.9.2004
Tento otevřený vůz - faeton (touring) z roku 1916 byl vybaven šestiválcovým motorem o objemu 3465 ccm (82,5 x 108,0 mm) a výkonu 45 koní
(33 kW) při 2000 ot/min. Karburátor Marvel, třístupňová převodovka, mechanické bubnové brzdy pouze na zadní kola, pohotovostní hmotnost
1300 kg, maximální rychlost 80 km/hod.
Buick D-35 Series
1916 Buick D-35 Touring Foto VLP - Veteránem nejen Kroměřížskem, Kroměříž 5.8.2017
Tento pětimístný čtyřdvéřový otevřoný vůz z roku 1916 byl levnější variantou předchozího modelu D-45. Místo šestiválcového motoru byl osazen
čtyřválcem s rozvodem OHV o objemu 2784 ccm (85,7 x 120,7 mm) a výkonu 35 koní (26 kW). Karburátor Marvel, mechanické bubnové brzdy
pouze na zadní kola, třístupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 930 kg, maximální rychlost 80 km/hod.
Model D-35 se vyráběl v letech 1916 až 1918 jako roadster, touring a sedan.
Foto VLP - Veteránem nejen Kroměřížskem, zastavení v Rymicích 5.8.2017
Buick Standard Series
1924 Buick Standard Series Touring Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 9.5.2015
Tento pětimístný čtyřdvéřový otevřený vůz - faeton z roku 1924 byl vybaven čtyčválcovým motorem OHV o objemu 2784 ccm (85,7 x 120,7 mm)
a výkonu 35 koní (26 kW). Bubnové brzdy se od roku 1924 montovaly již na všechna kola. Pohotovostní hmotnost vozu byla 1200 kg.
V roce 1924 nabíze Buick modely
24-33 2-dvéřové 4-místné coupé,
24-34 2-dvéřový 2-místný roadster,
24-35 4-dvéřový 5-místný touring a
24-37 4-dvéřový 5-místný sedan.
Obdobná nabídka byla i u modelu s šestiválcovým motorem.
Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 9.5.2015
Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 9.5.2015
Buick Series 40 Six
1924 Buick Series 40 Six Sedan Foto VLP - Veteránem nejen Kroměřížskem, zastavení v Rymicích 5.8.2017
Tento pětimístný čtyřdvéřový sedan byl osazen šestiválcovým motorem o objemu 4218 ccm (87,3 x 117,5 mm) a výkonu 80 koní (60 kW)
při 2800 ot/min s kompresním poměrem 4,5 : 1. Karburátor Marvel, mechanické brzdy na všechna kola, pohotovostní hmotnost 1720 kg.
1929 Buick Series 121
1929 Buick 121 model 29-46S Foto VLP - Historic Ecce Homo, Šternberk 5.9.2020
Toto pětimístné dvoudvéřové kupé poháněl řadový šestiválcový motor s rozvodem OHV o objemu 5072 ccm (92,1 x 127,0 mm) a výkonu 91 koní (68 kW)
při 2800 ot/min s kompresním poměrem 4,3 : 1. Karburátor Marvel, třístupňová převodovka, mechanické bubnové brzdy na všechna kola.
1931 Buick 60 Eight
1931 Buick 60 Eight Sport Roadster Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 27.8.2016
Tento sportovní roadster poháněl řadový osmiválcový motor o objemu 4465 ccm (77,8 x 117,5 mm) a výkonu 90 k
(66 kW) při 3000 ot/min, komprese 6,4 : 1, karburátor Marvel, hmotnost vozu 1650 kg, mechanické bubnové brzdy
na všech koloch.
Ze 140 tisíc vyrobených vozů Buick v roce 1931 bylo pouze tisícovka sportovních roadsterů dané série.
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 27.8.2016
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 27.8.2016
1933 Buick 50 Eight
1933 Buick 50 model 33-57 Foto VLP - Velká cena Eskymo Welzla, Zábřeh, 11.5.2019
1933 Buick 50 model 33-57 sedan 1933 byl osazen osmiválcovým motorem OHV o objemu 3773 ccm (74,6 x 108,0 mm)
a výkonu 86 koní (63 kW) při 3200 ot/min, kompresní poměr 5,3 : 1, karburátor Marvel. Vůz měl třístupňovou převodovku
a mechanické brzdy na všechna kola. Z 26 tisíc vyrobených vozů bylo 19 tisíc modelů 57 sedan. Další varianty tohoto
vozu byly Business Coupe, Convertible Coupe, Sport Coupe a Victoria Coupe.
Foto VLP - Velká cena Eskymo Welzla, Zábřeh, 11.5.2019
Buick Series 40 Eight
1936 Buick 40 Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 23.8.2008
Tento Buick z roku 1936 měl označení 36-46 Business Coupe a byl osazen osmiválcovým motorem OHV o objemu 3817 ccm
(78,6 x 98,5 mm) a výkonu 93 koní (70 kW) při 3200 ot/min, kompresní poměr 5,6 : 1, karburátor Stromberg. Hmotnost
vozu 1430 kg, třístupňová převodovka. Na 2. rychlostní stupeň dosahoval až 85 km/h.
Souběžně se vyráběly i serie 60 Century, 80 Roadmaster a 90 Limited s výkonějšími motory o objemu 5,2 litrů.
1938 Buick 40 Special Foto VLP - Jarní jízda zručnosti, Přerov 28.4.2019
Buick Serie 40 Special z roku 1938 byl osazen osmiválcovým motorem OHV o objemu 4063 ccm (78,6 x 104,8 mm) a výkonu
107 koní (80 kW) při 3400 ot/min, kompresní poměr 6,2 : 1, karburátor Stromberg nebo Mervel. Hmotnost vozu 1600 kg,
třístupňová převodovka, hydraulické bubnové brzdy.
1941 Buick 40 Special Foto VLP - Závěr sezóny, Olomouc 7.10.2023
Buick Serie 40 Special z roku 1941 byl osazen osmiválcovým motorem OHV o objemu 4063 ccm (78,6 x 104,8 mm) a výkonu
115 koní (86 kW) při 3500 ot/min, kompresní poměr 6,5 : 1, karburátor Stromberg nebo Marvel, hmotnost vozu 1680 kg,
třístupňová převodovka, hydraulické bubnové brzdy.
Buick Series 80 Eight
1938 Buick 80 Roadmaster Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 24.8.2024
Tento luxusní Buick 80 Roadmaster z roku 1938 měl označení 38-81 Touring Sedan a byl osazen osmiválcovým motorem OHV
o objemu 5244 ccm (87,3 x 109,5 mm) a výkonu 141 koní (105 kW) při 3600 ot/min, kompresní poměr 6,4 : 1, karburátor Stromberg
nebo Marvel. Hmotnost vozu 1950 kg, třístupňová převodovka, maximální rychlost 130 km/h.
|