MG
Výrobce: MG, Velká Británie (od roku 1923)
MG D
MG D-Type Foto VLP - Závod Brno - Soběšice, Kociánka 24.9.2005
Z automobilu Morris Minor z roku 1929 byl odvozen malý sportovní automobil MG M-Type Midget. Jeho čtyřválec OHC měl zdvihový
objem 847 ccm (57 x 83 mm) a poskytoval výkon 20 koní (15 kW) při 4000 ot./min. V roce 1931 byl uveden na trh model MG D-Type,
který se od předchozí verze lišil čtyřmístnou karosérií.
Foto VLP - Závod Brno - Soběšice, Kociánka 24.9.2005
Foto VLP - Závod Brno - Soběšice, Kociánka 24.9.2005
MG PA
MG Type-PA Midget Foto VLP - Závod Brno - Soběšice, Kociánka 30.9.2006
Tento dvoumístný roadster z roku 1934 poháněl řadový čtyřválec s rozvodem OHC o objemu 847 ccm (57 x 83 mm) a výkonu 36 koní
(26 kW) při 5500 ot/min, komprese 6,1 : 1, dva karburátory SU, čtyřstupňová převodovka, hmotnost 737 kg, bubnové brzdy
na všech kolech, maximální rychlost 125 km/h.
MG TA
MG Type-TA Midget Foto VLP - Závod Brno - Soběšice, Kociánka 29.9.2009
V roce 1936 se na trhu objevil typ TA s hydraulickými brzdami a poháněl jej řadový čtyřválec s rozvodem OHV o objemu 1292 ccm
(63,5 x 102 mm) a výkonu 50 koní (37 kW) při 4500 ot/min, kompresní poměr 6,5, dva karburátory SU, čtyřstupňová převodovka,
hmotnost 800 kg, maximální rychlost 130 km/h. Model TA nahradil předchozí model PA a PB, motor OHC nahradil upravený motor
OHV z vozu Wolseley 10. Do roku 1939 se jich vyrobilo 3003. Vyobrazený vůz je z roku 1938.
MG SA
MG Type-SA Saloon Foto VLP - Setkání veteránů a hasičské techniky, Holešov 11.7.2015
Čtyřdvéřový pětimístný sedan poháněl čtyřválcový motor s rozvodem OHV o objemu 2288 ccm (69 x 102 mm) a výkonu 76 koní (56 kW)
při 4300 ot/min, kompresní poměr 6,5 :1, dva karburátory SU, čtyřstupňová převodovka, hmotnost 1510 kg, maximální rychlost
130 km/h. Model SA se vyráběl v letech 1935 až 1939 jako sportovní sedan nebo kabriolet, celkem se vyrobilo 2738 vozů tohoto
typu. První série měla upravený motor Morris QPHG, od roku 1937 s nepatrně zvýšeným objemem na 2322 ccm (69,5 x 102 mm) a výkonem
80 koní.
|