Škoda

Výrobce: ASAP, Akciová společnost pro automobilový průmysl, Mladá Boleslav

Škoda 420 Popular (13. - 18. série)

Škoda 420 Popular typ 907 s karosérií tudor
Foto VLP - Oldtimer Festival, Slavkov 30.6.2007

Nejmenším vozem vyráběným v mladoboleslavské Škodovce byl v 30. letech Popular. Jeho výroba byla zahájena v roce 1934 typem 906/907 s řadovým čtyřválcovým motorem o objemu 995 ccm (65 x 75 mm) a výkonu 16 kW (20 koní) při 3000 ot/min. Motor byl kapalinou chlazený s rozvodem SV, klikový hřídel uložený pouze ve dvouch ložizcích, spojka suchá jednokotoučová, převodovka vzadu společně s rozvodovkou, třírychlostní se zpátečkou, 2. a 3. stupeň synchronizován, bez diferenciálu. Brzdy mechanické na všechna kola, pohotovostní hmotvost 700 kg. Elektrická soustava 6 V. Nejvyšší rychlost 85 km, spotřeba 7 l/100 km.

Škoda 420 Popular typ 907 s karosérií roadster
Foto VLP - Helfštýnský okruh, Lipník 11.5.2002

Škoda 420 Popular typ 907 - vojenské provedení
Foto VLP - Veterán piknik, Olšany u Šumperka 17.6.2006



Škoda Popular Sport (Monte Carlo)

Škoda Popular typ 909 Monte Carlo
Foto VLP - Moravia rellye, cíl v Olomouci 15.9.2005

Podle individuálních požadavků se postavilo v letech 1936 až 1938 asi 70 kusů typu Popular Monte Carlo. 20 ks v provedení s motorem o objemu 995 ccm, zbytek s motorem převzatým z typu 901 Rapid o objemu 1386 ccm (70 x 90 mm) a výkonu 31 koní (23 kW) při 3500 ot/min. Motor byl řadový kapalinou chlazený s rozvodem SV a kompresním poměrem 5,9 : 1. 6-ti voltová elektrická soustava, třírychlostní převodovka, kapalinové jednookruhové brzdy. Maximální rychlost 110 km/hod, spotřeba 10 l/100 km.
Na snímcích je roadster z roku 1937 s motorem 1386 ccm z vozu Škoda Rapid.

Foto VLP - Moravia rellye, cíl v Olomouci 15.9.2005

Foto VLP - Moravia rellye, cíl v Olomouci 15.9.2005



Škoda Popular (34. - 53. série)

Škoda Popular typ 912 kabriolet
Foto VLP - Setkání veteránů a hasičské techniky, Holešov 9.7.2011

V letech 1937-1938 vyrobila Mladoboleslavská Škodovka 5510 vozů Popular typu 912, který poháněl čtyřdový motor s rozvodem OHV o objemu 995 ccm (65 x 75 mm) o výkonu 27 koní (20 kW) při 3500 ot/min. Klikový hřídel 2x uložen, suchá jednokotoučová spojka, třístupňová převodovka uložená vzadu společně s rozvodovkou s 2. a 3. synchronizovaným stupněm, bez diferenciálu, 6-voltová soustava, mechanické brzdy. Automobil o hmotnosti 800 kg dosahoval rychlost až 90 km/h, spotřeba 8 l/100 km.
Vyobrazený vůz je z roku 1938

Škoda Popular typ 912 tudor
Foto VLP - Hanácké okruh, Olomouc 20.7.2012

Škoda Popular typ 912 polokabriolet
Foto VLP - Oldtimer Festival, Slavkov 25.6.2005



Škoda Popular (54. - 75. série)

Škoda Popular typ 927 tudor
Foto VLP - Setkání veteránů a hasičské techniky, Holešov 8.7.2006

Výroba typu 927 byla zahájena v roce 1938 a pokračovala ještě po válce v roce 1946. Automobil poháněl řadový čtyřválcový motor s rozvodem OHV o objemu 1089 ccm (68 x 75 mm) a výkonu 30 koní (22 kW) při 3600 ot/min. Vůz o hmotnosti 900 kg dosahoval maximální rychlost 100 km/h při spotřebě 8,5 l/100 km. Celkem bylo vyrobeno 6600 vozů.


Škoda Popular typ 927 kabriolet
Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 27.8.2016

V roce 1939 dostal typ 927 novou více zaoblenou karosérií.


Foto VLP - Veteráni Moravským Slováckem, Uherské Hradiště 27.8.2016

Škoda Popular typ 927 polokabriolet
Foto VLP - Hanácké okruh, Čekyně 23.5.2008



Škoda Popular SV 995

Škoda Popular typ 937
Foto VLP - Oldtimer Festival, Slavkov 25.6.2005

Souběžně s typem 927 se v roce 1939 začal vyrábět poněkud menší dvoudvéřový čtyřmístný vůz poháněý řadovým čtyřválcem s rozvodem SV o objemu 995 ccm (65 x 75 mm) a výkonu 22 koní (16 kW) při 3600 ot/min. Kompresní poměr 6,0 : 1, čtyřstupňová převodovka, hmotnost 740 kg, maximální rychlost 85 až 90 km/h. Vůz dostal přezdívku Liduška od slova lidový a do roku 1946 se ho vyrobilo 1500 kusů.