Studebaker

Výrobce: Studebaker, USA

Studebaker Special Six

Studebaker Special Six

1922 Studebaker Special Six EL Touring
Foto VLP - Oldtimer Festival, Slavkov 27.6.2009

Čtyřdvéřový čtyřmístný touring poháněl řadový šestiválec s rozvodem SV o objemu 4727 ccm (88,9 x 127 mm) a výkonu 55 koní (40 kW) při 2000 ot/min. Karburátor Stromberg, třístupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 1550 kg, maximální rychlost kolem 90 km/h.
Série EL se vyráběla v letech 1912 až 1924.




Studebaker Big Six

Studebaker Big Six

1928 Studebaker Big Six GB Commander Roadster
Foto VLP - Hanácké okruh, Čekyně 23.5.2008

Dvoudveřový dvoumístný roadster poháněl řadový šestiválec s rozvodem SV o objemu 5795 ccm (98,4 x 127 mm) a výkonu 75 koní (55 kW) při 2400 ot/min a kompresním poměru 4,3 : 1. Karburátor Stromberg, třístupňová převodovka, maximální rychlost kolem 90 km/h.
Od roku 1929 se do tohoto typu montoval motor se stejným výkonem, ale s nižším objemem - 4066 ccm (85,7 x 114,3 mm). Motor měl vyšší kompresní poměr (4,95 : 1) a otáčky 3000/min.


Foto VLP - Hanácké okruh, Čekyně 23.5.2008

Foto VLP - Hanácké okruh, Čekyně 23.5.2008



Studebaker Dictator Eight

Studebaker Dictator Eight

1930 Studebaker Director Eight FC Club Sedan
Foto VLP - Hanácké okruh, Olomouc 21.7.2012

Čtyřdveřový pětimístný sedan poháněl řadový osmiválcový motor s rozvodem SV o objemu 3622 ccm (77,8 x 95,3 mm) a výkonu 70 koní (51 kW) při 3200 ot/min. Kompresní poměr 5,2 : 1, karburátor Stromberg, třístupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 1400 kg, maximální rychlost 110 km/h.
Model Dictator vyráběl Studebaker v letech 1927 až 1937 v několika sériích. Pro export do Velké Británie a Evropy model přejmenovávali na Director. Běžně do vozu montovali šestiválce, od roku 1930 dodávali model Dictator/Director také s řadovým osmiválcem. Bylo vyrobeno 16359 vozů série FC.