Studebaker
Výrobce: Studebaker, USA
Studebaker Special Six
1922 Studebaker Special Six EL Touring Foto VLP - Oldtimer Festival, Slavkov 27.6.2009
Čtyřdvéřový čtyřmístný touring poháněl řadový šestiválec s rozvodem SV o objemu 4727 ccm (88,9 x 127 mm) a výkonu 55 koní
(40 kW) při 2000 ot/min. Karburátor Stromberg, třístupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 1550 kg, maximální rychlost
kolem 90 km/h.
Série EL se vyráběla v letech 1912 až 1924.
Studebaker Big Six
1928 Studebaker Big Six GB Commander Roadster Foto VLP - Hanácké okruh, Čekyně 23.5.2008
Dvoudveřový dvoumístný roadster poháněl řadový šestiválec s rozvodem SV o objemu 5795 ccm (98,4 x 127 mm) a výkonu 75 koní
(55 kW) při 2400 ot/min a kompresním poměru 4,3 : 1. Karburátor Stromberg, třístupňová převodovka, maximální rychlost kolem
90 km/h.
Od roku 1929 se do tohoto typu montoval motor se stejným výkonem, ale s nižším objemem - 4066 ccm (85,7 x 114,3 mm). Motor měl
vyšší kompresní poměr (4,95 : 1) a otáčky 3000/min.
Foto VLP - Hanácké okruh, Čekyně 23.5.2008
Foto VLP - Hanácké okruh, Čekyně 23.5.2008
Studebaker Dictator Eight
1930 Studebaker Director Eight FC Club Sedan Foto VLP - Hanácké okruh, Olomouc 21.7.2012
Čtyřdveřový pětimístný sedan poháněl řadový osmiválcový motor s rozvodem SV o objemu 3622 ccm (77,8 x 95,3 mm) a výkonu 70 koní
(51 kW) při 3200 ot/min. Kompresní poměr 5,2 : 1, karburátor Stromberg, třístupňová převodovka, pohotovostní hmotnost 1400 kg,
maximální rychlost 110 km/h.
Model Dictator vyráběl Studebaker v letech 1927 až 1937 v několika sériích. Pro export do Velké Británie a Evropy model
přejmenovávali na Director. Běžně do vozu montovali šestiválce, od roku 1930 dodávali model Dictator/Director také s řadovým
osmiválcem. Bylo vyrobeno 16359 vozů série FC.
|